|

Undersøkelse om tapte anrop

I mange år har jeg arbeidet med møtebooking. Bare på grunn av meg har dette resultert i en anseelig stor menge med tapte anrop. Det er lett å forstå at dette er en kilde til stor irritasjon men fremfor alt kan det være et potensielt stort tap av gode muligheter. En annen ting er at dette resulterer i store kostnader hos den selgende parten som igjen fører til et høyt kostnadsnivå. Vi har gjennomført en undersøkelse om graden av slike tapte anrop.

For å illustrere litt om hvor mye kommunikasjon som går tapt har jeg tatt ut en samtalestatistikk over en toårsperiode 2018 og 2019:

Ant. ubesvarte = 1143
Antall samtaler mindre enn 30 sekunder = 2166
Totale antall samtaler = 7241
30 % av anropene var helt verdiløse

Denne viser at nær en tredjedel av anropene er helt verdiløse for begge parter. Innringeren har kanskje forberedt samtalen 5-15 minutter. Noen ganger lengre. Mottakeren sitter igjen med kun irritasjon og bortfall av konsentrasjon om det han holdt på med. I verste fall kan det ha ført til alvorlige konsekvenser i forhold til det mottakeren holdt på med. Kostnadene for begge parter er store. Samfunnsmessig snakker vi om store verdier som går tapt. I tillegg kommer det faktum at det som kunne blitt utvekslet ville kunne få stor verdi for begge parter.

Data ifra undersøkelsen kan du se her.

Del dette innlegget

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.